יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

גלריית הגרפים של MATLAB

"הרשו לי לפנות את הבמה בפוסט הזה פעם נוספת לטובת רוני פאר, אשר עובד יחד עמי בחברת סיסטמטיקס והתארח בבלוג הזה מספר פעמים, האחרונה שבהן – לפני חודשיים וחצי".

אחד היתרונות הגדולים בעבודה עם MATLAB הוא קיומן של עשרות צורות שונות להצגת מידע באמצעות התוכנה. ה"בעיה" היא שב-MATLAB יש כל כך הרבה סוגים של גרפים, שלא תמיד קל לבחור את צורת ההצגה האידיאלית, וגם אם יודעים באיזו צורת הצגה לבחור – לא תמיד זוכרים כיצד בכלל יש לכתוב את הקוד בכדי שהפקודה המתאימה תעבוד.

לכן, שמחתי לקבל מרועי לינק לגלריית הגרפים באתר MathWorks, בה מוצגים סוגים שונים של גרפים שניתן להפיק באמצעות MATLAB. ואם תלחצו על כל אחת מהתמונות בגלריה, תועברו אוטומטית לאתר ממנו תוכלו להוריד את הקוד המממש את התצוגה הזו. למשל, אם ברצוננו לייצר את הגרף המופיע למטה, המתאר קווי זרימה על גבי גוף כלשהו, כל שעלינו לעשות הוא ללחוץ על התמונה (מופיעה בתחתית עמוד הגלריה), ולהוריד מהאתר את הקוד הדרוש לצורך קבלתו.

וספויילר קטן – בגרסת ה-MATLAB הקרובה, גרסה 8.0, ה-MATLAB Plot Gallery מתוכננת להיות משולבת כחלק מתוך ה-Desktop של MATLAB, מתוך כוונה להקל עוד יותר על חיי המשתמשים בתוכנה. על החידושים העיקריים בגרסה החדשה – בפוסט הקרוב של רועי.

האם גיליתם בגלריה צורת תצוגה שלא ידעתם שקיימת ב-MATLAB או שלא ידעתם כיצד לקבל אותה? האם יש לכם גרף מיוחד שתרצו להראות לנו?
 

תגובה 1:

  1. גרסא 8???
    אני מקווה שבאמת עשו מהפכה.
    אפרופו גרפים, אחד הדברים שדורשים שיפורים עמוקים זה כל נושא מנוע הגרפיקה של MATLAB.

    גם מנוע ה- JIT הוא לא משהו מודרני לגמרי.
    אפילו שפה שמפותחת על ידי מעט אנשים כמו ג'וליה עושה בדיחה מ- MATLAB:
    http://julialang.org/

    השבמחק