יום חמישי, 9 במאי 2013

R2013a מחכה לכם !


בחודש מרץ שוחררה גרסה חדשה של כלי MathWorks, ראשונה מאז השקת MATLAB 8 ו-Simulink 8, והיא כוללת עדכונים ל-MATLAB  ו-Simulink, שני כלים חדשים, ושדרוגים + תיקוני באגים ל-82 כלים אחרים.

בין היכולות החדשות במשפחת מוצרי MATLAB:

* MATLAB – קל יותר לכתוב ולהריץ unit tests כדי לפתח קוד רובסטי יותר (קישור לסרטון, קישור לתיעוד); שיפורי ביצועים לפונקציות fft ו-permute; פונקציות חדשות לפיצול ואיחוד סטרינגים (strsplit, strjoin); מירקור מילות חיפוש בעמודי התיעוד שמוצגים כתוצאה מהחיפוש (ניתן לבטל את המירקור על ידי לחיצה על Esc); אפשרות לבצע פעולות כמו Zoom in ושמירה לתוך קובץ מתוך עמודי תיעוד (באמצעות הלחצן הימני של העכבר); טבלת תוכן עניינים המקלה על הניווט בעמודי התיעוד (פתיחה על ידי לחיצה על Contents בפינה השמאלית העליונה).

* Image Processing Toolbox אפשרות להמרה אוטומטית של 10 פונקציות נוספות על ידי ה-MATLAB Coder לקוד C  עבור PC; יכולת האצה של 11 פונקציות באמצעות כרטיס המסך (GPU) על ידי ה-Parallel Computing Toolbox; ביצוע סגמנטציה תוך שימוש ב-Active Contours.

* Parallel Computing Toolbox האצה של 11 פונקציות מעולם עיבוד התמונה באמצעות כרטיס המסך (GPU); תוספת פונקציות אחרות הניתנות להאצה באמצעות ה-GPU; יכולת להפעיל קוד CUDA  מתוך פונקציות MEX במערכות הפעלה מסוג  64 ביט.

* Image Acquisition Toolbox בכלי המאפשר הזרמת וידאו ותמונות ממגוון התקנים ישירות לתוך MATLAB ו-Simulink  נוספה תמיכה ברכישת תמונות ממערכת חישת-התנועה Kinect בסביבת Windows (קישור למידע נוסף, קישור לפוסט ישן יותר הקשור לנושא).

* Statistics Toolbox כולל כעת את פקודות ה-SVM לסיווג בינארי (svmclassify ו- svmtrain, אשר בעבר היו חלק מה-Bioinformatics Toolbox).

* Trading Toolbox כלי חדש המאפשר גישה לשערים של מכשירים פיננסים ושליחה אוטומטית של פקודות למערכות מסחר בזמן אמת (קישור לעמוד הכלי).

* MATLAB Distributed Computing Server בכלי המאפשר להאיץ ביצועים של תוכניות MATLAB ומודלי Simulink על ידי אשכול מחשבים (Cluster), ענן (Cloud) או מחשוב שריגי (Grid) – התווספו workers לבעלי רישיונות לכלי (ללא תשלום נוסף). לקוחות חדשים יוכלו להינות ממחירים מוזלים על חבילות ה-workers השונות.

בין היכולות החדשות במשפחת מוצרי Simulink:

* Simulink – שדרוג יועץ הביצועים (Performance Advisor) המראה כיצד ניתן לשפר את מהירות הסימולציה; ביצועי סימולציה משופרים למקרה בו בוחרים באפשרות לחזור אחורה בזמן הסימולציה; אפשרות להחלפת סדר ה-Tab-ים בחלון המודל (ע"י גרירת Tab-ים למיקומים הרצויים); אפשרות לבצע masking לבלוק ה-MATLAB Function בצורה ישירה (אין עוד צורך להכניסו לתוך תת-מערכת); תמיכה built-in בחומרותRaspberry Pi  ו- Gumstix Overo (בנוסף לתמיכה שהיתה קיימת ב-Lego Mindstorm NXT, Beagleboard, Arduino ו-PandaBoard, חפשו כאן את החומרה שעל התמיכה בה תרצו לקרוא עוד).

* SimRF – בכלי המאפשר מידול וסימולציה של מקלטים-משדרים אלחוטיים במערכות תקשורת ומערכות מכ"מ, מתאפשרות כעת טעינה וסימולציה מהירות יותר של מודלים המכילים בלוקים מספרית Circuit Envelope, הודות לפותרן חדש.

בין היכולות החדשות במשפחת ה-System Toolboxes:

* Communications System Toolbox – לכלי המקל על תכנון, סימולציה וניתוח של מערכות תקשורת ב-MATLAB ו-Simulink נוספו System Objects חדשים: Sphere Decoder ו- Constellation Diagram.

* Computer Vision System Toolbox – לכלי המשמש לעיבוד וידאו, עיבוד תמונה וראיה ממוחשבת בסביבות MATLAB ו-Simulink נוסף אלגוריתם חילוץ הפיצ'רים FREAK, המבוסס על מערכת הראיה האנושית ואשר נמצא כמהיר יותר, חסכוני יותר בזיכרון ורובסטי יותר מ-SIFT ו-SURF; ניתן כעת לאמן את ה-Cascade Object Detector לקבלת גלאי המסוגל לאתר אובייקטים שונים בתמונה, מעבר לאובייקטים כמו פנים, אף, עיניים, פה ופלג גוף עליון (קישור לתיעוד, קישור ל-GUI בנושא); נוספו פונקציות חדשות המבצעות פעולות שבעבר בוצעו רק על ידי System Objects (גילוי פינות, שערוך התמרה גיאומטרית, טקסט וגרפיקה).

* DSP System Toolbox – לכלי המקל על תכנון וסימולציה של מערכות עיבוד אות נוספו מגוון System Objects, וביניהם שניים עבור סינון אדפטיבי.

* Phased Array System Toolbox – הכלי המשמש לתכנון, סימולציה וניתוח של מערכות מכ"מ, מערכות Ultrasound ומערכות תקשורת מרובות-אנטנות עבר שדרוג משמעותי (קישור לפרטים המלאים), והוא מאפשר כעת למדל מערכת phased-array קצה-לקצה ולעבד מידע מכ"מ נרכש תוך שימוש בשיטות חדשות, וכן הוא מספק Apps חדשים.

בין היכולות החדשות בתחום ה-Code Generation:

* MATLAB Coder – הכלי המאפשר יצירת קוד C/C++ בצורה אוטומטית מתוך קוד MATLAB תומך כעת בעוד מגוון פונקציות, וביניהן, כמפורט למעלה, 10 פונקציות מתוך ה-Image Processing Toolbox.

* Fixed-Point Designer – כלי חדש, המשלב את יכולות ה-Fixed-Point Toolbox וה-Simulink Fixed Point, ומקל על פיתוח אלגוריתמי Fixed-Point ב-MATLAB ו-Simulink. בין היתר, הכלי מאפשר המרה אוטומטית ומהירה של קוד MATLAB ב-Floating Point לקוד C ב-Fixed-Point (יש צורך ברישיון גם ל-MATLAB Coder).

היכולות לעיל הן רק חלק מאלה שנוספו בגרסה החדשה. למידע מלא על
R2013a, בקרו בעמוד הגרסה באתר MathWorks.

מה דעתכם על הגרסה החדשה? מאיזה פיצ'ר התלהבתם במיוחד? האם יש חידוש משמעותי עבורכם שלא צויין למעלה?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה